Friday, December 14, 2012

Tarikh Cantik Katanya

Assalamualaikum.

Semua orang sibuk tarikh harini ikut kalendar Hijrah. Indeed. Atleast ada jugak yang bother dari 12th December 12 kan? Apa-apa pun, tarikh berapa-berapa pun, kau tetap manusia, tak pulak kau berubah jadi manusia kaki satu yang ada sayap kan yang ada gelung lip-lap atas kepala kan? Embrace your life. Be a good Muslim. Taklah kita sama mengelabah macam mat salleh nun yang ghisau dengan apocalypse deme. Jangan terlalu terbawak-bawak sangat. Kita sendiri ada guide kita tanda-tanda kiamat kan, be wiser untuk judge. 

Fenomena tarikh cantik harini pengubat luka ramai orang. Pengubat bila terkenangkan Gajah Putih berGangnam Style tengah padang semalam. Kira macam diversion lah. kan tu sesuatu yang lebih positif. Taklah penuh TL dengan carut marut yang kurang guna akal. Memang padang dia bukan dalam keadaan yang baik, memang reff dia sedikit setan, tapi player pun cepat moral down. Macamana pun, it's not ours to win this year. Paghah. Ghedo.

Oleh itu bersempena hari Jumaat yang mulia ni, kakak harap korang buat lah apa yang patut. Buat lah apa-apa yang baik. Dan disebab kan semangat kakak yang berkoobar-kobar hari ni, kakak bagi korang dengar satu lagu. Have a productive day ahead people. 

Jaga diri, Jaga sikap, Jaga otak.  

No comments: